انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان تابلوهای برق ایران [email protected] اینستاگرام

انتخاب افراد شایسته موجب تقویت اتاق و بخش خصوصی خواهد شد

روابط عمومی در تاریخ 7 اسفند 1397, 16:28 899 خبرها

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران:
انتخاب افراد شایسته موجب تقویت اتاق و بخش خصوصی خواهد شد

 

1

نهمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در روز شنبه 11 اسفند 1397در تمام شهرستان های کشور برگزار می شود؛ بنابراین باید بخش خصوصی کشور از فرصت پیش رو به نحو مطلوب و شایسته استفاده کند و مدیران، بازرگانان و صنعتگران متخصص، با تجربه‌، با نفوذ کلام و دارای مقبولیت را انتخاب کند تا قادر باشد به رفع مشکلات فعالان اقتصادی، رشد و توسعه بخش خصوصی و در نهایت رشد صادرات کمک کند.
کشورهایی که نهاد های مدنی همچون احزاب کارآمد، انجمن ها و تشکل های مدنی‌، مشارکت مردم در فعالیت های سیاسی و اقتصادی، تشکل های کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان، صنعتگران و غیره را داشته اند در خصوصی سازی، افزایش رشد اقتصادی، تحقیق، پژوهش و توسعه و غیره موفق تر عمل کرده اند؛ بنابراین از اقتصاد بهتر، قدرت رقابت پذیری و نیز کاهش فساد اقتصادی برخوردار شده اند اما هر جا که احزاب، مؤسسات تحقیقاتی، تشکل های مدنی و خصوصی مانند اتاق های بازرگانی و غیره کارآمدی لازم را نداشته اند اقتصاد و به تبع آن سیاست نیز با مشکل مواجه بوده اند.
تجربه کشورمان نیز حاکی از آن است که هنگامی که کارها را به مردم واگذار کرده ایم موفق تر عمل کردیم و شاهد رشد، شکوفایی و نوآوری بوده ایم؛ بنابراین یکی از موارد بسیار مهم حضور افراد کارآمد و شایسته برای شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی ایران است؛ چرا که از لحاظ قانونی و حقوقی، اتاق بازرگانی ایران جایگاهی مستحکم و قانونی است و می توان از امکانات قانونی آن برای بهبود کسب و کار استفاده کرد؛ درنتیجه هم اتاق و هم بخش خصوصی تقویت خواهند شد.
در شرایط کنونی باید به این نکته اساسی تأکید کرد که آنچه از اتاق بازرگانی انتظار می رود این است که در راستای گسترش صادرات، حمایت از تولید و صنعتگران داخلی تلاش کند؛ بنابراین باید افرادی را برای مدیریت اتاق بازرگانی انتخاب کرد که دارای ویژگی های لازم برای افزایش کارآیی اتاق بازرگانی باشند و لازمه این موضوع ایجاد انگیزه در همه اعضای اتاق به منظور حضور مؤثر و مفید در انتخابات اتاق بازرگانی است که باید به آن توجه ویژه داشت.  در جهت رسیدن به این منظور، کسانی باید در اولویت قرار گیرند و کاندیدای این دوره اتاق های بازرگانی شوند که منافعشان با منافع شرکت ها در یک راستا قرار بگیرد تا بتوانند برای تقویت بخش خصوصی کشور و همچنین عبور از چالش هایی که هم اکنون صنعتگران کشور با آن مواجه هستند موثر واقع شوند. در این خصوص افراد فعال در صنعت تابلوبرق و مورد حمایت و تایید ما آقایان محمد پارسا، محمد مهدی فنایی، عباس جبالبارزی، و حمیدرضا صالحی، علیرضا کلاهی و سعید مهذب ترابی هستند که در اولویت قرار دارند. آقایان پیام باقری، علی صفر نورالله، سید مهدی مدتی نیز پیش از این به عنوان کاندیدای مورد تایید ما بودند که انصراف خود را از انتخابات اعلام کردند.
البته ممکن است دوستانی که نامشان ذکر شد در لیست های مختلفی از جمله ائتلاف برای فردا حضور داشته باشند که آن لیست نیز مورد حمایت انجمن خواهند بود. در حقیقت هر شخصی که کلامش، کلام ما و بیان دردش، درد ما باشد مورد حمایت ما و نماینده ما در پارلمان بخش خصوصی خواهد بود، اما لازمه این مهم نیز، آمادگی همه جانبه شرکت ها برای حضور در ستادهای تشکل ها و انجمن ها و در نهایت حضور در پای صندوق های رای است؛ چرا که رسیدن به اهداف مورد نظر بدون حمایت همه جانبه و تکیه بر نهادهای مدنی و صنفی قوی و هدفمند موفق نخواهد بود.
و در پایان تاکید می کنم که اتاق بازرگانی با مشارکت و حضور فعال همه اقتصاد گردانان محترم عضو اتاق های بازرگانی از جمله تشکل ها و انجمن ها در انتخابات، کارآمدتر خواهد شد.

مطالب مشابه

هدف گذاری ارزی

Caption بسمه تعالی عضو محترم فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران باسلام و تقدیم احترام؛

97.10.11 مقالات اقتصادی
ترمزگیر توسعه یک صنعت

مصاحبه آقایان مهندس قانع و مهندس گرامی در موضوع صنعت تابلوهای برق/ روزنامه دنیای اقتصاد/تاریخ

97.05.28 خبرها / فعالیت ها

ارسال نظر

عکس خوانده نمی شود

تمامی حقوق این پرتال برای انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان تابلوهای برق ایران محفوظ می باشد |کانوپرتال kanotek
بستن