انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان تابلوهای برق ایران [email protected] اینستاگرام

ضرورت هم صدایی تشکل های اتاق بازرگانی

روابط عمومی در تاریخ 8 اسفند 1397, 10:43 1 253 خبرها

محمد پارسا، رئیس هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران

ضرورت هم صدایی تشکل های اتاق بازرگانی

1
عوض محمد پارسا

 


اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی شناخته می شود و تنها تریبونی در کشور  است که بخش خصوصی واقعی کشور می توانند از طریق آن صدای خود را به گوش دولت و سایر سیاست گذاران برسانند. بنابراین برای تقویت عملکرد اتاق باید به گونه ی عمل نمود که اتاق بتواند رسالت اصلی خود که همان پارلمانی بخش خصوصی و صدای بخش خصوصی است را به انجام برساند. در این خصوص لازم است که کمیسیون های تخصصی اتاق احیا و بازآوری شوند و به شیوه ای هدفمند و تاثیرگذار به لابی گری برای بخش خصوصی کشور بپردازد و بتوانند با تاثیرگذاری بر سیاسیون اولویت کشور را به اصول اقتصادی و سیاست اقتصادی بازگرداند.
از مهم ترین کمیسیون ها، کمیسیون اقتصادی است که بایستی در این راه صدای بخش خصوصی مظلوم را به کرسی بنشانند. از دیگر مباحث مهم در تقویت عملکرد اتاق، رساندن صدای واحد از اتاق می باشد. از دوره های گذشته مشاهده می شده است که صدای واحدی از اتاق به گوش نمی رسیده که لازم است در این خصوص با همکاری تشکل ها و ائتلاف های همسو، صدای واحدی را از اتاق به گوش رساند.
عمده مشکلی که فعالان اقتصادی در تمامی بخش های کشور با آن روبرو هستند، بحث تامین سرمایه در گردش به موقع و مناسب است. دلیل این امر، نیز این است که متاسفانه دولت ها برخلاف تمامی اسناد بالادستی کشور که دولت ها را مکلف به تعدیل تدریجی نرخ ارز می نماید( به اندازه تفاوت تورم داخل و خارج از کشور) نرخ ارز را سرکوب کرده تا زمانی که کنترل آن از دست دولت خارج می شود که پس از آن شاهد چند برابر شدن نرخ ارز و به تبع آن تمامی اقلام و مواد اولیه هستیم.
 در این شرایط نیاز به سرمایه در گردش شرکت ها نیز چند برابر می شود تا بتوانند این افزایش مواد اولیه و همین طور افزایش دستمزد و غیره را جبران نمایند. با توجه به محدود بودن توان شبکه بانکی بانک ها توان تامین این سرمایه در گردش را ندارند بنابراین سبب زمین گیر شدن صنایع و در نهایت بیکاری خیل عظیمی از جمعیت کشور می شود.
 بنابراین راهکار پیشنهادی در این خصوص تعدیل تدریجی نرخ ارز همپای تورم است تا بتوان به صورت سالانه و تدریجی افزایش سرمایه در گردش را جبران نمود و با این تعدیل تدریجی نرخ ارز از تولیدات داخلی صادرات محور نیز حمایت می شود که موجب تنوع سبد صادرات غیرنفتی کشور و مقاومتی شدن اقتصاد کشور می شود و می توان حربه دشمن در تحریم نفت را با گسترش صادرات غیر نفتی و وابسته کردن کشورهای بیشتری به اقتصاد کشور خنثی نمود.

مطالب مشابه

انتخاب افراد شایسته موجب تقویت اتاق و بخش خصوصی خواهد شد

رییس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان تابلوهای برق ایران: انتخاب افراد شایسته موجب تقویت اتاق و

97.12.07 خبرها
هدف گذاری ارزی

Caption بسمه تعالی عضو محترم فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران باسلام و تقدیم احترام؛

97.10.11 مقالات اقتصادی
ترمزگیر توسعه یک صنعت

مصاحبه آقایان مهندس قانع و مهندس گرامی در موضوع صنعت تابلوهای برق/ روزنامه دنیای اقتصاد/تاریخ

97.05.28 خبرها / فعالیت ها
برگزاری نهمین دوره کمیسیون مشترک در شهر وین و همچنین برگزاری همایش تجاری دو کشور در تابستان سالجاری

اطّلاعیه 120 به پیوست تصویر نامه شماره 1059/43/ص مورخ 09/02/97 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و

97.02.15 اطلاعیه

ارسال نظر

عکس خوانده نمی شود

تمامی حقوق این پرتال برای انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان تابلوهای برق ایران محفوظ می باشد |کانوپرتال kanotek
بستن